امواج
امواج

امواج

انقلاب هوش مصنوعی قسمت اول



قرار است مقصد نهایی تکنولوژی  به کجا ختم شود؟


آیا هوش مصنوعی باعث انقلاب صنعتی دوم می شود ؟


حجم زیاد  محتوا درمورد  هوش مصنوعی  (artificial intelligence) و خبرهایی که در مورد سرمایه گذاری عظیم غول های تنکولوژی  در این حوزه می شود ، گواه بر اهمیت روز افزون این پدیده دارد.


اما واقعا ما باید منتظر یک جهش جدید در حد فیلم های تخیلی در دنیا باشیم؟


دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم تمایلش روز به روز به هوشمند شدن بیشتر می شود و بشر همواره در پی ادارک دار کردن تمام اجسام بدون ادراک است . هوش مصنوعی یک پدیده نو ظهور نیست و ایده آن مدت ها پیش در روانشناسی و فلسفه ایجاد شده ولی در واقع واژه هوش مصنوعی توسط جان مکارتی در سال 1956 بیان شد و بعد ها تعاریفی مانند  یاد گیری ماشین ( machine learning) ، شبکه عصبی مصنوعی (Artificial Neural Networks) و ... به آن اضافه  و به مرور کامل تر شد تا به مرحله امروزی آن رسد.


درحال حاضر هوش مصنوعی وجود دارد ولی عمده فعالیت آنها در پشت پرده است به همین دلیل برایمان قابل لمس نیست و حسش نمی کنیم . در پزشکی ، دفتاتر حقوقی پیشرفته ، پرواز های هوایی (سیستم کنترل خودکار هواپیما) ، درسایت  آمازون، نت فلیکس و بسیار نمونه دیگر هوش مصنوعی به صورت زیر پوستی در حال انجام وظیفه است ولی ما  نیازمند به چیز علنی تر ی هستیم که وجودش را به صورت مستقیم در زندگیمان حس کنیم.


روش پیش رو بعد از ایجاد هوش مصنوعی این است که ما آن را آموزش دهیم و به سطح کاملا پیشرفته برسانیم.


تکنولوژی در حوزه هایی گسترده شده که پایه و اساس آن از فیزیک نشات گرفته است ، و مشخصه مشترک تمام علوم این است که همگی دارای الگو های تکرار شونده ای هستند ، حال اگر این الگوها را در دسته بندی مجزا به صورت ورودی به یک هوش مصنوعی بدهیم و با روش هایی خروجی مورد نظر را به آن بفهمانیم ، بعد از مدتی یک هوش مصنوعی با مجموعه ای از الگوهای متفاوت داریم و با تطبیق و چند لایه کردن این الگو ها میتوان ماشینی خلق کرد که حق انتخاب کردن دارد.

 

قسمت دوم انقلاب هوش مصنوعی

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد